0


Σε ειδική εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στην Θεσσαλονίκη με την συμμετοχή του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή και του περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολου Τζιτζικώστα συμμετείχε ο περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας Θράκης Χρήστος Μέτιος.



Στην συγκεκριμένη εκδήλωση ανακοινώθηκαν η εξασφάλιση της χρηματοδότησης για δύο πολύ σημαντικά έργα, αυτό του οδικού άξονα Θεσσαλονίκης - Εδεσσας αλλά και για την περιοχή μας, του οδικού άξονα Δράμα - Αμφίπολη, ένα έργο που απασχολούσε την τοπική κοινωνία για δεκαετίες και επιτέλους φαίνεται να ξεκινά.

Η κατασκευή οδικού άξονα Δράμας - Αμφίπολης ήταν ένα καθολικό και πάγιο αίτημα των κατοίκων και φορέων της Δράμας εδώ και πολλά χρόνια καθώς, η περιοχή, με τον υπάρχοντα οδικό άξονα είναι στην ουσία αποκομμένη και από την Θεσσαλονίκη και την υπόλοιπη Ελλάδα αλλά και από την ίδια την περιφέρεια ΑΜΘ με τις μεταφορές εμπορευμάτων και μετακινήσεις να γίνονται μέσω ενός πεπαλαιωμένου και επικίνδυνου οδικού δικτύου.



Οπως ανέφερε ο περιφερειάρχης ΑΜΘ Χρήστος Μέτιος στην τοποθέτησή του "ο νέος δρόμος θα είναι μια οδός ταχείας κυκλοφορίας με συνολικό πλάτος οδοστρώματος 21,1 μέτρων, με δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, με κεντρική νησίδα με αμφίπλευρο στηθαίο και με λωρίδες έκτακτης ανάγκης" ενώ κατήγγειλε πως ενώ από το 2013 η αρμοδιότητα για την μελέτη και την κατασκευή του τμήματος της οδού που βρίσκεται εντός ορίων περιφέρειας ΑΜΘ είχε περάσει στην Εγιατία Οδό Α.Ε., μέχρι και φέτος που ζητήθηκαν εκ μέρους της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας Θράκης τα στοιχεία, δεν είχε σημειωθεί σχεδόν καμία πρόοδος ενώ για το αντίστοιχο τμήμα του δρόμου που βρίσκεται εντός νομού Σερρών, στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, οι μελέτες είχαν προχωρήσει πιο γρήγορα, με ευθύνη του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Τέλος ο κος Μέτιος ευχαρίστησε προσωπικά τον πρωθυπουργό που φρόντισε και έδωσε λύση σε ένα τέτοιο κομβικής σημασίας ζήτημα για την περιοχή.



Η τοποθέτηση του περιφερειάρχη ΑΜΘ Χρήστου Μέτιου στην εκδήλωση:

«Ο Δρόμος Δράμα – Αμφίπολη, ο οποίος είναι μήκους περίπου 50 χιλιομέτρων (από τα οποία τα 14 περίπου είναι στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και τα 36 στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας), αποτελεί για τους πολίτες και τις επιχειρήσεις της Δράμας την συντομότερη έξοδο προς τη Θεσσαλονίκη και την υπόλοιπη χώρα μέσω της Εγνατίας Οδού.

Η κατασκευή του νέου οδικού άξονα είναι ιδιαίτερα σημαντική γιατί θα αντικαταστήσει τον υπάρχοντα δρόμο, ο οποίος είναι ανεπαρκής και εγκυμονεί σοβαρούς κινδύνους για την ασφάλεια οχημάτων και πεζών.

Ο νέος δρόμος θα είναι μια οδός ταχείας κυκλοφορίας με συνολικό πλάτος οδοστρώματος 21,1 μέτρων, με δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, με κεντρική νησίδα με αμφίπλευρο στηθαίο και με λωρίδες έκτακτης ανάγκης. 

Θα δώσει επομένως σε όλους τη δυνατότητα ασφαλούς και γρήγορης μετακίνησης, αναβαθμίζοντας την οδική ασφάλεια σε τοπικό και υπερτοπικό επίπεδο, καθώς ο νέος δρόμος θα συνδέει δύο διαφορετικές Περιφέρειες μέσω των Περιφερειακών Ενοτήτων Δράμας και Σερρών.

Το 2013, η αρμοδιότητα για τις μελέτες και την κατασκευή του τμήματος που βρίσκεται στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης μεταβιβάστηκε στην Εγνατία Οδό. Δηλαδή, ό,τι μελέτες είχαν εκπονηθεί από την κρατική Περιφέρεια και τη Νομαρχία Δράμας μέχρι τότε για το συγκεκριμένο τμήμα, δόθηκαν στην Εγνατία Οδό.

Φέτος το Φεβρουάριο, ως Διοίκηση της Περιφέρειας, ζητήσαμε και, πριν λίγες μέρες, λάβαμε από την Εγνατία Οδό όλες τις υπάρχουσες μελέτες για το συγκεκριμένο τμήμα.

Με έκπληξη διαπιστώσαμε ότι οι μελέτες που μας επιστράφηκαν, ήταν σχεδόν αυτές που είχαμε δώσει πριν 8 χρόνια. Και για να είμαι ακριβής, η όποια πρόοδος υπήρξε, σημειώθηκε μόλις τον τελευταίο χρόνο.
Ενώ για το αντίστοιχο τμήμα στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, οι μελέτες είχαν προχωρήσει πιο γρήγορα, με ευθύνη του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Το δε κόστος για την ολοκλήρωση των μελετών του δικού μας τμήματος, με βάση την εκτίμηση των υπηρεσιών μας, ανέρχεται σε 2 εκατομμύρια ευρώ. Αυτό θα είχε ως συνέπεια, μέχρι να ανατεθούν και να ολοκληρωθούν οι μελέτες, να υπάρχει και άλλη καθυστέρηση.

Σε αυτό το σημείο, δε θα ήθελα να σχολιάσω τι έλεγαν κάποιοι για την ωριμότητα των μελετών, στις τελευταίες εθνικές και περιφερειακές εκλογές.

Για αυτό το λόγο, οφείλω ξεκάθαρα να εκφράσω την ικανοποίησή μου για την λύση που επέλεξε ο πρωθυπουργός και η κυβέρνηση, να προχωρήσει το έργο μέσω ΣΔΙΤ και να συμπεριλάβει και το τμήμα της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης μαζί με το τμήμα της Κεντρικής Μακεδονίας ως ένα ενιαίο έργο.

Για αυτό λοιπόν, κ. πρωθυπουργέ και κ. υπουργέ υποδομών και μεταφορών, σας ευχαριστώ θερμά.»



Δημοσίευση σχολίου

Καλοδεχούμενα όλα τα σχόλια, επώνυμα και ανώνυμα. Πάντα όμως με σεβασμό στους άλλους αναγνώστες και στους νόμους. Ευχαριστούμε!

 
Top