0

Τουρκία, Ρουμανία, Βουλγαρία, Σερβία, Γερμανία και Μεγάλη Βρετανία είναι οι χώρες στόχοι της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης για την τουριστική της ανάπτυξη. Η συμμετοχή σε εκθέσεις και μία σειρά άλλων δράσεων είναι οι τρόποι με τους οποίους θα διαφημιστεί σε αυτές τις αγορές η περιοχή μας. Αυτόν τον προσανατολισμό έχει μεταξύ άλλων το σχέδιο τουριστικής ανάπτυξης που υπερψηφίστηκε στη συνεδρίαση του περιφερειακού συμβουλίου την Τετάρτη.

Ο Μιχάλης Αμοιρίδης, αντιπεριφερειάρχης Τουριστικής Ανάπτυξης, εκθέσεων, υποστήριξης, δημοσίων και διεθνών σχέσεων εισηγήθηκε την πρόταση του ετήσιου προγράμματος τουριστικής προβολής της ΑΜΘ. Σύμφωνα με αυτό η Περιφέρεια ΑΜ-Θ εντάσσει στην καρδιά του αναπτυξιακού μοντέλου της, τον τουρισμό. Βασικοί στόχοι αυτής της προτεραιότητας είναι:

Η ΠΑΜ-Θ να αποτελέσει  τουριστικό προορισμό αριστείας. Να γίνουμε 12μηνος τουριστικός προορισμός. Να ενισχυθεί η διασύνδεση τουρισμού και τοπικών προϊόντων. Η δημιουργία ‘’προϊόντων-πακέτων’’ και κατά συνέπεια ανάπτυξης ειδικών μορφών τουρισμού και έμπνευσης απασχόλησης επαγγελματιών του είδους. Η βελτίωση ποσοτικών και ποιοτικών δεδομένων των επισκεπτών μας από την Ελλάδα και από τις γειτονικές χώρες. Η  είσοδος σε νέες αγορές με ενδυνάμωση υφιστάμενων. Η ανάπτυξη περιφερειακής συνείδησης

ΑΡΙΘΜΗΤΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ

Τα αριθμητικά δεδομένα για την Περιφέρειά μας δείχνουν συνοπτικά τα παρακάτω:

Με δεδομένη την αρκετά καλή οδική πρόσβαση στην Περιφέρεια μας, τόσο από την υπόλοιπη Ελλάδα όσο και από τις όμορες χώρες, το μεγαλύτερο μέρος του τουριστικού κύματος προέρχεται από την Ελλάδα και τις  Βαλκανικές χώρες. Εντούτοις το ποσοστό διερχόμενων επισκεπτών που παραμένει στην Περιφέρεια μας από χώρες όπως η Ρουμανία, είναι λιγότερο από  το 10% επί του συνόλου. Η έντονη εποχικότητα προσέλευσης αυτών των τουριστών δημιουργεί ζητήματα βιωσιμότητας στις τουριστικές επιχειρήσεις αλλά και ανορθόδοξη κατανομή των εσόδων και κατά συνέπεια των επενδύσεων. Επίσης παρατηρείται έλλειψη επαγγελματιών που ασχολούνται με τη δημιουργία και πώληση οργανωμένων εκδρομικών πακέτων και περιηγήσεων προς την περιοχή μας. Σήμερα  η οδική σύνδεση είναι το είδος πρόσβασης το οποίο μπορεί να προσφέρει άμεσα αποτελέσματα βελτίωσης  της επισκεψιμότητας.

ΠΡΩΤΟΣ ΣΤΟΧΟΣ ΕΙΝΑΙ  Ο ΕΝΔΟΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Οι κάτοικοι της περιφέρειας είναι περίπου 660.000, οι περισσότεροι των οποίων αγνοούν το φυσικό πλούτο, την ιστορία και το πολιτιστικό απόθεμα της Περιφέρειάς μας και σε μεγάλο βαθμό δεν είναι στις προτεραιότητές τους ο ενδοπεριφερειακός τουρισμός. Πρώτος στόχος είναι  ο ενδοπεριφερειακός τουρισμός και  η δημιουργία καταναλωτικής συνείδησης, με  αγάπη για τον τόπο μας και τα προϊόντα του. Δεύτερος στόχος είναι  η προβολή μας στην υπόλοιπη Ελλάδα με άξονες τα κέντρα Θεσ/νίκης και Αθήνας, ώστε να μπει ξανά στις επιλογές τους.

Σύμφωνα με όσα είπε στην εισήγηση του ο κ. Αμοιρίδης, με βάση την καλή οδική πρόσβαση προς την περιοχή μας Βουλγάρων, Ρουμάνων, Σέρβων, Τούρκων, Ούγγρων, Τσέχων, Σλοβάκων και ίσως λίγο αργότερα Ουκρανών,  «ενδιαφερόμαστε να επικεντρώσουμε σε πρώτη φάση την προβολή μας στις όμορες Βαλκανικές Χώρες. Η προβολή της εγγύτητας του Αιγαίου, αλλά και των ειδικών μορφών τουρισμού και παροχών που προσφέρουμε 12 μήνες το χρόνο σε συνδυασμό με τον πολιτισμό και τη γαστρονομία μας, είναι ο βασικός άξονας.   Είναι επίσης στόχος να αυξηθεί ο σχολικός τουρισμός από αυτές τις χώρες προς την περιοχή μας.  Με δεδομένο ότι αρκετά σχολεία της περιοχής μας, στο πλαίσιο των σχολικών  τους εκδρομών, επισκέπτονται τις χώρες αυτές πρέπει να δραστηριοποιηθούμε ώστε  να συμβεί και το αντίστροφο».

ΒΙΖΑ 72 ΩΡΩΝ ΚΑΙ ΑΡΣΗ ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΒΑΡΕΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ ΑΠΟ ΝΥΜΦΑΙΑ

Σημαντικότατα μέτρα που μπορούν να δώσουν άμεσα οφέλη, είναι η πρόταση του περιφερειάρχη για χορήγηση βίζας 72ώρων στα Ελληνοτουρκικά σύνορα (κάτι που έχει γίνει για νησιά του Ν. Αιγαίου) και η άρση της απαγόρευσης διέλευσης τουριστικών λεωφορείων από την Ελληνο-βουλγαρική συνοριακή διάβαση της Νυμφαίας, η οποία εξυπηρετεί πέραν της Βουλγαρίας και τη Ρουμανία, την Ουγγαρία, τη Σλοβακία και  την Τσεχία. Με τα μέτρα αυτά  αγορές συνολικού πληθυσμού άνω των 100.000.000 κατοίκων, θα διευκολυνθούν να επιλέξουν την ΑΜΘ ως τουριστικό προορισμό. Όσον αφορά την αεροπορική σύνδεση, καταρχήν στόχος πρέπει  να είναι η μείωση της τιμής των εισιτηρίων, η έλευση και άλλων αεροπορικών συνδέσεων και εταιρειών με πτήσεις καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους.   Χώρες - στόχοι με προοπτικές  βελτίωσης φαίνεται να είναι η Γερμανία , η Αγγλία , οι Σκανδιναβικές χώρες, η Ολλανδία, η Πολωνία, η Τσεχία, η Σλοβακία και η Ρωσία.

ΑΚΤΟΠΛΟΪΚΗ ΣΥΝΔΕΣΗ

Τα λιμάνια μας έχουν σύνδεση με τη Θάσο και τη Σαμοθράκη και στην Καβάλα υπάρχουν αφίξεις κρουαζιερόπλοιων. Οι μαρίνες με εξοπλισμό και διαμόρφωση για τον ελλιμενισμό σκαφών αναψυχής είναι λίγες αλλά βρίσκονται υπό σχεδιασμό-κατασκευή ακόμη τρεις στην περιοχή της Καβάλας και μία στην Αλεξανδρούπολη. Είναι  όμως απαραίτητο να ενισχυθεί η σύνδεση της Σαμοθράκης με Αλεξανδρούπολη, Λήμνο και Λαύριο και της Θάσου με την Καβάλα, τονίστηκε.

Ο μέσος επισκέπτης που έρχεται μαζικά στην Περιφέρειά μας, προς το παρόν ενδιαφέρεται για   τον θερινό τουρισμό, ο οποίος θα υποστηριχθεί και θα βελτιωθεί ποιοτικά και ποσοτικά, πλην όμως είναι απόλυτα αναγκαίο να έρθουν στο επίκεντρο οι ειδικές μορφές τουρισμού με 12μηνη δυνατότητα εξυπηρέτησης, αξιοποιώντας  όλα τα μοναδικά στοιχεία φύσης, πολιτισμού, τοπικής γαστρονομίας και οινοποίησης. Όπως τονίστηκε για την επιτυχία της αύξησης της ελκυστικότητας-επισκεψιμότητας της περιοχής μας, απαραίτητο είναι το πρόγραμμα τουριστικής προβολής να είναι ευέλικτο, σύγχρονο, στοχευμένο ανά κατηγορία (π.χ πράκτορες, κρουαζιέρα, ατομικά ταξίδια κλπ), άμεσο και αποτελεσματικό. Πρέπει να συνδέει την Περιφερειακή διοίκηση με τους δήμους , τους φορείς, τους επαγγελματίες αλλά και τους συλλόγους που εμφανίζουν  τη μεγαλύτερη διείσδυση στις  ομάδες πληθυσμού που ενδιαφέρονται για τις ειδικές- εναλλακτικές μορφές τουρισμού.

ΝΕΟ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΑ ΣΛΟΓΚΑΝ ΚΑΙ ΥΛΙΚΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΜΘ

 Όσον αφορά στο έντυπο υλικό τουριστικής προβολής, αναφέρθηκε ότι αυτό που έχει η Περιφέρεια στη διάθεση της είναι περιορισμένο, παλαιό, χωρίς συγκεκριμένη στόχευση. Γι΄αυτό χρειάζεται άμεσο εκσυγχρονισμό, ανακατεύθυνση στο ζητούμενο αποτέλεσμα και διανομή με παράλληλες δράσεις και διαπροσωπικές επαφές με τους ανθρώπους και τις επιχειρήσεις που κατευθύνουν την τουριστική κίνηση. Χρειάζεται καθορισμός συνθήματος ανά ειδική ομάδα και χώρα. Αυτό και θα γίνει το επόμενο διάστημα τόνισε ο αντιπεριφερειάρχης.

ΟΙ ΕΚΘΕΣΕΙΣ

Με βάση τα παραπάνω ο αρμόδιος αντιπεριφερειάρχης παρουσίασε το πρόγραμμα συμμετοχής της ΑΜΘ σε τουριστικές εκθέσεις και εκθέσεις ειδικών μορφών στην Ελλάδα και το εξωτερικό ως συνεκθέτης του Ε.Ο.Τ. ή με αυτόνομη παρουσία.  Η πρόταση στο παρακάτω πίνακα.

Α/Α ΕΚΘΕΣΗ ΧΩΡΑ ΕΙΔΟΣ ΕΚΘΕΣΗΣ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ

 1 DESTINATIONS - THE HOLIDAY & TRAVEL SHOW Μάντσεστερ - Αγγλία Τουριστική 15-18 Ιανουαρίου 2015

2 VAKANTIEBEURS Ουντρέχτη-Ολλανδία Τουριστική 13-18 Ιανουαρίου 2015

3 FerienMesse Βιέννη-Αυστρία Τουριστική 15-18 Ιανουαρίου 2015

4 CMT Στουτγάρδη-Γερμανία Τουριστική 17-25 Ιανουαρίου 2015

5 DESTINATIONS - THE HOLIDAY & TRAVEL SHOW Λονδίνο - Αγγλία Τουριστική 29 Ιαν-1 Φεβ 2015

6 HOLIDAY AND SPA Σόφια-Βουλγαρία Τουριστική 12-14 Φεβρουαρίου 2015

7 GREKLAND PANORAMA Στοκχόλμη-Σουηδία Τουριστική 14-15 Φεβρουαρίου 2015

8 Holiday World Πράγα-Τσεχία Τουριστική 19-22 Φεβρουαρίου 2015

9 IFT Βελιγράδι-Σερβία Τουριστική 19-22 Φεβρουαρίου 2015

10 ITB Βερολίνο-Γερμανία Τουριστική 4-8 Μαρτίου 2015

11 TTR-ROMANIAN TOURISM FAIR Βουκουρέστι -Ρουμανία Τουριστική 13-16 Μαρτίου 2015

12 MITT Μόσχα-Ρωσία Τουριστική 18-21 Μαρτίου 2015

13 ANUGA Κολωνία-Γερμανία Τροφίμων-Ποτών 24-27 Μαρτίου 2015

14 LEISURE WITHOUT BORDERS. SUMMER Αγία Πετρούπολη-Ρωσία   Τουριστική Απρίλιος 2015

15 FRESCON Θεσ/νικη – Ελλάδα Αγρ. Προιόντων 23-25 Απριλίου 2015

16 IMEX Φρανκφούρτη-Γερμανία Τουριστική 19-21 Μαίου 2015

17 TAXIDI Λευκωσία-Κύπρος Τουριστική Μάιος 2015

18 BIRDFAIR 2015 Λέστερ-Αγγλία Τουριστική 21-23 Αυγούστου 2015

19 TOUR SALON Πόζναν-Πολωνία Τουριστική 25-28 Οκτωβρίου 2015

20 WTM Λονδίνο- Μεγ. Βρετανία Τουριστική Νοέμβριος 2015

21 BIG 5 SHOW Ντουμπάι-Ντουμπάι Βιομηχανίας Μαρμάρων Νοέμβριος 2015

22 PHILOXENIA Θεσ/νίκη-Ελλάδα Τουριστική 12-15 Νοέμβριος 2015

23 Prowein Γερμανία Οίνος 2015

24 DETROP-OENOS Ελλάδα Αγροτική 26 ΦΕΒ-1 ΜΑΡ 2015

25 Παρουσία σε επιλογή Κων/πολη-Τουρκία Τουριστική 2015

26 2η Παρουσία σε επιλογή Σόφια ή Φιλιππούπολη Τουριστική 2015

27 3η Παρουσία σε επιλογή Βαλκάνια Τουριστική 2015

28 2η Παρουσία σε επιλογή Βουκουρέστι- Ρουμανία Τουριστική 2015

29 2η Παρουσία σε επιλογή Τουρκία Τουριστική 2015

30 Εκθέσεις και προωθητικές ενέργειες τοπ. προϊόντων στην Ελλάδα Αθήνα και άλλου Ελλάδα Γενικές, Τουριστικές  & Τροφίμων πχ ΕΞΠΟΤΡΟΦ-ΑΘΗΝΑ 2015

31 Εκθέσεις εντός της Περιφέρειας ΑΜΘ Δράμα, Καβάλα, Ξάνθη, Ροδόπη, Έβρος Γενικές και Κλαδικές 2015

Η τελική επιλογή θα γίνει με γνώμονα, την έγκριση από τον ΕΟΤ, την ενεργή διάθεση και συμμετοχή των επιχειρηματιών του κλάδου και τις οικονομικές δυνατότητες της Περιφέρειας. Το σχέδιο τουριστικής προβολής ψηφίστηκε κατά πλειοψηφία με τις παρατάξεις Ριζοσπαστική Αυτοδιοίκηση ΑΜΘ, Λαϊκή Συσπείρωση, Γνώση και Συνεργασία και Ελληνική Αυγή να καταψηφίζουν.

http://www.xronos.gr/detail.php?ID=95681

Δημοσίευση σχολίου

Καλοδεχούμενα όλα τα σχόλια, επώνυμα και ανώνυμα. Πάντα όμως με σεβασμό στους άλλους αναγνώστες και στους νόμους. Ευχαριστούμε!

 
Top