0

Ένα ανεκπλήρωτο μέχρι στιγμής όνειρο είναι στη φάση της τελικής υλοποίησής του, καθώς ακανθώδεις γραφειοκρατικές διαδικασίες «φρέναραν» την αναβάθμιση των μεταφορών στη χώρα μας, στερώντας της τη δυνατότητα να αξιοποιεί σύγχρονα και ευέλικτα μέσα για τη διασύνδεση των νησιών και των εκατοντάδων τουριστικών μας προορισμών.

Ο λόγος για τα υδροπλάνα, ένα γρήγορο, ασφαλές, οικονομικό και φιλικό στο περιβάλλον μέσο μεταφοράς, που μπορεί να βελτιώσει άμεσα τις τουριστικές υπηρεσίες και υποδομές της Ελλάδας, αλλά και να «ενώσει» τη χώρα με τρόπους και γραμμές που δεν υπήρχαν ποτέ στο παρελθόν.

Ο Νικόλας Χαραλάμπους, πρόεδρος της «Hellenic Seaplanes», μιλώντας στο zougla.gr διαβλέπει τεράστιες προοπτικές ανάπτυξης του κλάδου. Ειδικότερα, αναφέρει πως τα πρώτα υδροπλάνα αναμένεται να είναι έτοιμα για πτήση από τον Απρίλιο του 2015 σε συγκεκριμένους προορισμούς και στη συνέχεια σε ολόκληρη τη χώρα.

«Ο -σπάνιος- πολυνησιακός χαρακτήρας της χώρας μας, με τα 3.000 νησιά και τα 16.000 χιλιόμετρα ακτογραμμής, είναι ιδανικός για την ανάπτυξη αυτού του μέσου μεταφοράς. Μπορούμε να επιτύχουμε την άμεση εξυπηρέτηση των πολιτών και των τουριστών από νησί σε νησί, εξειδικεύοντας με αυτόν τον τρόπο τους τομείς του τουρισμού και προσφέροντας τη δυνατότητα θαυμασμού του κάλλους της χώρας μας από ψηλά, προσδίδοντας έτσι στο ταξίδι έναν περιηγητικό χαρακτήρα» σχολιάζει.

Μέχρι σήμερα έχει προωθηθεί η κατασκευή υδατοδρομίων με ανάδοχο το Δημόσιο. Το έργο της κατασκευής ενός υδατοδρομίου, προϋπολογισμού της τάξεως των 50.000-100.000 ευρώ, περιλαμβάνει -κατά βάση- μία πλωτή εξέδρα και έναν λυόμενο χώρο αναμονής των επιβατών. Το κόστος υλοποίησης το αναλαμβάνει είτε ο ιδιώτης είτε το Δημόσιο. Βάσει, δηλαδή, του νόμου, οι δήμοι, τα λιμενικά ταμεία ή οι οργανισμοί λιμένος μπορούν να υποβάλουν αίτηση για την έκδοση σχετικής άδειας.

Οι εν λόγω φορείς θα διαθέτουν και την ιδιοκτησία των συγκεκριμένων εγκαταστάσεων, ενώ θα έχουν τη δυνατότητα να αναθέτουν τη λειτουργία σε ιδιωτική εταιρεία.

Οι παράγοντες της αγοράς ζητούν να δοθεί προτεραιότητα στην υλοποίηση υδατοδρομίων με ιδιωτικά κεφάλαια, όπου κάτοχος της άδειας λειτουργίας θα είναι ο ιδιώτης.


«Προσπαθούμε να ανοίξουμε τον δρόμο ώστε να επέλθει η συνολική ανάπτυξη για το συγκεκριμένο μέσο, αρκεί να ξεπεραστούν οι "παιδικές ασθένειες" του ξεκινήματος, καθώς ο κλάδος τώρα δημιουργείται. Απαιτείται συντονισμός φορέων για να εκδοθούν οι πρώτες αδειοδοτήσεις, υπάρχουν όμως κάποιοι παράγοντες που δυστυχώς καθυστερούν τη διαδικασία» επισημαίνει ο Νικόλας Χαραλάμπους, δηλώνοντας όμως ταυτόχρονα αισιόδοξος: «Κάποια υδατοδρόμια είναι στην τελική φάση αδειοδότησης κι απομένουν οι τελευταίες υπογραφές. Ο στόχος είναι να έχουμε 100 υδατοδρόμια μέχρι το 2016, σε κάθε περιφέρεια της χώρας -τα κεντρικά σε Φάληρο και Θεσσαλονίκη-, ενώ η χώρα μας θα μπορούσε να έχει υπό πλήρη λειτουργία ακόμη και 500!».

Αν οι διαδικασίες συνεχιστούν ομαλά, τότε η «Hellenic Seaplanes» θα ξεκινήσει τις πρώτες της πτήσεις τον Απρίλιο του 2015, σε Βόλο, Σποράδες, Εύβοια, καθώς και στη γραμμή Φάληρο-Τήνος-Πάτμος-Σάμος. Η μεταφορά με αυτό το μέσο απευθύνεται σε όλα τα… πορτοφόλια, καθώς οι τιμές θα κυμαίνονται στα 75 ευρώ το άτομο ανά μισή ώρα πτήσης.

Δηλαδή το δρομολόγιο Αθήνα-Πάτμος, που διαρκεί περίπου 45 λεπτά, θα κοστίζει 100 ευρώ, τιμή πλήρως ανταγωνιστική με τα πλοία της γραμμής, που διανύουν την ίδια απόσταση σε περισσότερες από 15 ώρες. Είναι ξεκάθαρο πως στα πλεονεκτήματα μετακίνησης με τα υδροπλάνα περιλαμβάνεται και ο χρόνος που θα εξοικονομούν οι ταξιδιώτες.

«Τα υδροπλάνα θα μπορούν να αξιοποιηθούν και σε περιπτώσεις αεροδιακομιδής ασθενών, σε θαλάσσια ατυχήματα αλλά και σε ειδικές πτήσεις τσάρτερ, αναλόγως των προτιμήσεων των πελατών» καταλήγει ο πρόεδρος της «Hellenic Seaplanes».

Παρακολουθήστε την συνέντευξη:

http://www.zougla.gr/money/article/erxonte-ta-idroplana

Δημοσίευση σχολίου

Καλοδεχούμενα όλα τα σχόλια, επώνυμα και ανώνυμα. Πάντα όμως με σεβασμό στους άλλους αναγνώστες και στους νόμους. Ευχαριστούμε!

 
Top