0


Μάχη με τον χρόνο θα πρέπει να δώσουν Ευρώπη και ΝΑΤΟ για τη δημιουργία των νέων διαδρόμων μεταφοράς των ουκρανικών σιτηρών από χώρες της πρώην Σοβιετικής Ένωσης μέσω των λιμανιών της Θεσσαλονίκης και της Αλεξανδρούπολης.

Ενδεικτικό του βαθμού δυσκολίας του εγχειρήματος αυτού, σύμφωνα με πληροφορίες της «Ν», είναι ότι κατά τη διάρκεια των συσκέψεων που προηγήθηκαν σε πανευρωπαϊκό επίπεδο σχολιάστηκε πως υπό κανονικές συνθήκες η ολοκλήρωση του δικτύου απαιτεί μία περίοδο δύο ετών.

Στην πραγματικότητα τα ευρωπαϊκά σιδηροδρομικά δίκτυα, αλλά και τα δύο ελληνικά λιμάνια έχουν στη διάθεσή τους 50 ημέρες προκειμένου να ξεκινήσουν να «φορτώνουν» τα ουκρανικά σιτηρά στα bulk carriers, μεγέθους μέχρι ultramax (55.000 τόνων), ώστε να διοχετευτούν στη Νότια Ευρώπη και τη Βόρεια Αφρική.

Το σύνολο της ουκρανικής παραγωγής φέτος δεν αναμένεται να ξεπεράσει τους 40 με 45 εκατ. τόνους. Από αυτούς οι 20 εκατ. τόνοι είναι εγκλωβισμένοι στην Ουκρανία, ενώ οι υπόλοιποι θα προκύψουν από τη σοδειά του Ιουλίου. Η Ελλάδα, στο καλύτερο σενάριο, και σύμφωνα με τις δυνατότητες των δύο λιμανιών, θα μπορέσει να διοχετεύσει σε πλοία, μέχρι το τέλος του έτους, περίπου το 5% της συγκεκριμένης παραγωγής.

Ειδικότερα, σύμφωνα με πληροφορίες της «Ν», το λιμάνι της Θεσσαλονίκης έχει τη δυνατότητα μέσω του σιλό που διαθέτει να διαχειρίζεται αυτή τη στιγμή 20.000 τόνους σιτηρών την ημέρα, ενώ διαθέτει τρεις αποθήκες 7 χιλιάδων τετραγωνικών η καθεμία.

Υπογραφή συμφώνου συνεργασίας

Οι πληροφορίες αναφέρουν επίσης ότι προκειμένου να είναι έτοιμος ο ΟΛΘ ΟΛΘ να βοηθήσει στην αντιμετώπιση της επερχόμενης επισιτιστικής κρίσης, πρόσφατα υπέγραψε σύμφωνο συνεργασίας, με στόχο την ανάπτυξη του διεθνούς εμπορίου και την αύξηση των επιχειρηματικών τους δραστηριοτήτων μέσω της προώθησης της θαλάσσιας οδού μεταξύ Ευρώπης και Ασίας διαμέσου της Διώρυγας του Σουέζ και του Λιμένα της Θεσσαλονίκης.

Ανταλλαγή γνώσεων και εμπειριών

Ο κύριος στόχος αυτής της συνεργασίας είναι πέραν από την ανταλλαγή γνώσεων και επαγγελματικής εμπειρίας μεταξύ των λιμένων η ανάπτυξη κοινών πρωτοβουλιών των δύο λιμένων όπως η δημιουργία ναυτιλιακής γραμμής για ευπαθή εμπορεύματα και χύδην φορτίο.

Από την άλλη πλευρά οι δυνατότητες του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης είναι μικρότερες, ενώ θα πρέπει και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ να κερδίσει το «χρονόμετρο» και να έχει στήσει σε «χρόνο μηδέν» το σιδηροδρομικό δίκτυο που θα φτάνει μέχρι το λιμάνι.

Ο πρόεδρος του Δ.Σ. του Οργανισμού Λιμένος Αλεξανδρούπολης Κωνσταντίνος Χατζημιχαήλ, μιλώντας στη «Ν» για το θέμα της συνάντησης με τη διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, είπε ότι αυτό που επιχειρείται είναι να βρεθεί μία λύση προκειμένου να εξυπηρετηθεί το σύνολο της γραμμής από την Ουκρανία προς την Αλεξανδρούπολη, καθώς υφίσταται σοβαρό ζήτημα στο σιδηροδρομικό δίκτυο των χωρών της πρώην Σοβιετικής Ένωσης, το οποίο είναι ασύμβατο με το ευρωπαϊκό δίκτυο αφού έχει φαρδύτερες ράγες. Πρόσθεσε ότι μέσω του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης το 2021 τουλάχιστον 400.000 τόνοι σιτηρά από τον Έβρο, τη Βουλγαρία και τη Ρουμανία διακινήθηκαν με διάφορα μέσα μέσω του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης, με προορισμό την Ιταλία και την Τουρκία.

Περισσότερα:



Δημοσίευση σχολίου

Καλοδεχούμενα όλα τα σχόλια, επώνυμα και ανώνυμα. Πάντα όμως με σεβασμό στους άλλους αναγνώστες και στους νόμους. Ευχαριστούμε!

 
Top