0


Αλλαγές στις εταιρίες κινητής τηλεφωνίας και στις χρεώσεις των συνδρομητών, φέρνει ο νέος κανονισμός που ενέκρινε η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών & Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ),

Οι αλλαγές αφορούν σε χρεώσεις όσον αφορά την αλλαγή συμβολαίου, την καταγγελία συμβολαίου και το ποσό οφειλών πάνω από το οποίο γίνεται διακοπή σύνδεσης.

Συγκεκριμένα οι τέσσερις αλλαγές που ενέκρινε η ΕΕΤΤ είναι οι εξής:

- Ο καταναλωτής που έχει δέσμευση μέσω συμβολαίου, θα μπορεί να αλλάξει το πακέτο υπηρεσιών του, χωρίς κανένα κόστος για τον ίδιο, όταν κάποια από τις υπηρεσίες του πακέτου του είναι προβληματική.

- Αν ο πελάτης καταγγείλει νωρίτερα το συμβόλαιό του, η αποζημίωση για το υπόλοιπο του χρόνου δέσμευσης, θα υπολογίζεται με βάση την πραγματική χρέωση. Μέχρι σήμερα υπολογιζόταν με την ονομαστική. Δηλαδή εάν το συμβόλαιο ήταν με έκπτωση, η αποζημίωση για την διακοπή υπολογιζόταν σε όλο το ποσό και όχι με το πραγματικό ποσό της έκπτωσης.

- Όταν λήγει ένα συμβόλαιο ορισμένης διάρκειας θα μετατρέπεται σε αορίστου διάρκειας, χωρίς κόστος για τον καταναλωτή. Αυτό που ισχύει σήμερα είναι ότι μόλις ένα συμβόλαιο λήξει ο πελάτης χρεώνεται όχι με την τιμή έκπτωσης που είχε αλλά με την ονομαστική. Εν ολίγοις η έκπτωση στο πακέτο θα ισχύει και μετά τη λήξη του συμβολαίου.

- Η διακοπή συμβολαίου λόγω οφειλών πηγαίνει από τα 100 ευρώ που είναι σήμερα στα 150 ευρώ.

Οι νέες ρυθμίσεις αναμένεται να ισχύσουν πιθανά από τον Ιούνιο όταν δημοσιευθεί στο ΦΕΚ ο νέος κανονισμός που ενέκρινε η ΕΕΤΤ.

https://www.documentonews.gr/article/kiniti-tilefonia-ti-allazei-sta-symvolaia-kai-tis-xreoseis-syndromiton

Οι εννέα ανατροπές στην κινητή τηλεφωνία

«Φρένο» στη δυνατότητα των παρόχων τηλεφωνίας να κάνουν φραγή εισερχομένων κλήσεων λόγω οφειλών βάζει η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ). Με τον νέο Γενικό Κανονισμό Αδειών οι πάροχοι υποχρεώνονται επίσης να συνεχίζουν να παρέχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο με μικρότερη ταχύτητα.

Ο  νέος Κανονισμός, στόχος του οποίου είναι η προάσπιση των δικαιωμάτων των συνδρομητών υπηρεσιών τηλεφωνίας και διαδικτύου, επιφέρει αλλαγές στις συμβάσεις των παρόχων με τους καταναλωτές και επιβάλλει στους παρόχους, μεταξύ άλλων, τις ακόλουθες υποχρεώσεις:

- Να παρέχουν ελάχιστο επίπεδο υπηρεσίας στον συνδρομητή σε περίπτωση προσωρινής ή μόνιμης διακοπής υπηρεσιών λόγω οφειλών, όπως λήψη εισερχόμενων κλήσεων, πραγματοποίηση εξερχόμενων κλήσεων που δεν συνεπάγονται χρέωση για τον συνδρομητή, πρόσβαση στο Διαδίκτυο με ταχύτητα τουλάχιστον 256 Κbps ή πρόσβαση κατ’ ελάχιστον στις ιστοσελίδες gov.gr, της Υπηρεσίας Πολιτικής Προστασίας και της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων.

- Να προειδοποιούν τον συνδρομητή για την επικείμενη λήξη της σύμβασής του το αργότερο δύο μήνες πριν τη λήξη αυτής. Επίσης πρέπει να προειδοποιούν τον συνδρομητή καρτοκινητής τηλεφωνίας 15 ημέρες πριν τη λήξη της προπληρωμένης αξίας υπηρεσιών.

- Να μην αυξάνουν το πάγιο σε σύμβαση ορισμένου χρόνου, με μόνη εξαίρεση την περίπτωση τεχνολογικών αλλαγών στο δίκτυο. Σε αυτή την περίπτωση, ο συνδρομητής διατηρεί το δικαίωμα να καταγγείλει αζημίως τη σύμβαση λόγω της συγκεκριμένης αύξησης. Ο συνδρομητής δεν έχει δικαίωμα καταγγελίας αν οι προτεινόμενες αλλαγές στη σύμβασή του δεν έχουν αρνητικό αντίκτυπο σε αυτόν.

- Να παρέχουν συμβουλές στον συνδρομητή για καλύτερα τρέχοντα τιμολόγια, σε σχέση με τις παρεχόμενες υπηρεσίες που λαμβάνει, τουλάχιστον έναν μήνα πριν τη λήξη της σύμβασής του.

- Να ενημερώνουν τον συνδρομητή υπηρεσιών σταθερής και κινητής τηλεφωνίας όταν φτάνει στο 80% και στο 100% υπάρχει υπέρβαση της κατανάλωσης του προγράμματός του.

- Να αναφέρουν στη σύνοψη της σύμβασης πληροφορίες για τα κύρια προϊόντα και τις υπηρεσίες που αφορούν τους χρήστες με αναπηρία.

Πιο εύκολο το «σπάσιμο» συμβολαίου

Με τον Νέο Κανονισμό Γενικών Αδειών:

- Απλοποιείται η διαδικασία υπολογισμού του τέλους πρόωρης διακοπής αν ο  συνδρομητής διακόψει τη σύμβασή του πριν λήξει το συμβόλαιό του.

- Μειώνεται το ελάχιστο όριο, που ο πάροχος υποχρεούται, κατόπιν εντολής του συνδρομητή, να διακόπτει την παροχή υπηρεσιών, όταν διαπιστώνει ότι η χρέωση του συνδρομητή υπερβεί το όριο αυτό. Το νέο όριο διαμορφώνεται στα 100 ευρώ για μηνιαίο κύκλο τιμολόγησης και στα 200 ευρώ για διμηνιαίο κύκλο τιμολόγησης, ενώ τώρα είναι στα 150 ευρώ και 300 ευρώ αντίστοιχα.

- Εάν ο συνδρομητής λαμβάνει δέσμη υπηρεσιών από έναν πάροχο και θέλει να καταγγείλει μία υπηρεσία της πριν από τη λήξη της σύμβασης, για λόγους αδυναμίας συμμόρφωσης με αυτή ή αδυναμίας παροχής της υπηρεσίας, τότε μπορεί να καταγγείλει αζημίως το σύνολο υπηρεσιών της δέσμης.

Οι διατάξεις του νέου Κανονισμού θα τεθούν σε ισχύ σταδιακά, ενώ θα είναι όλες σε πλήρη ισχύ σε εννέα μήνες από τη δημοσίευση του Κανονισμού στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

https://www.zougla.gr/greece/article/i-enea-anatropes-stin-kiniti-tilefonia


Δημοσίευση σχολίου

Καλοδεχούμενα όλα τα σχόλια, επώνυμα και ανώνυμα. Πάντα όμως με σεβασμό στους άλλους αναγνώστες και στους νόμους. Ευχαριστούμε!

 
Top